Docenten bij The Monkey Tree

Hadewych Ureel - oprichtster The Monkey Tree

Mijn yogaverhaal nam een voorzichtige start na mijn afstuderen. Door een tijd in het buitenland te vertoeven werd ik door de surfmicrobe gebeten. Ik ondervond de voordelen van yoga voor surfers: lenigheid, kracht, een leeg hoofd, focus en vooral ook geduld om op die ene golf te wachten die je zo'n heerlijk gevoel geeft wanneer je hem afsurft...

Later merkte ik ook de positieve werking van yoga en meditatie wanneer stress en drukte op de werkvloer verminderden nadat ik naar de yogales geweest was.

We surfen allemaal dagelijks op de golven van het leven, daarvoor komen de technieken die je door yoga & meditatie leert zo goed van pas!

Ik volgde de internationaal erkende RYS200 yoga teachertraining bij Yogalife, restorative yoga teachertraining bij Sue Flamm, de 500TTC met Robert Boustany, alsook heel wat meditatietrainingen. Ik blijf me constant bijscholen om me verder te verdiepen in alles wat met deze roeping te maken heeft.

Verschillende coachingopleidingen (YourCoach, Sharon Vandousselaere, Thriving Bussiness Community & BLOOM) gaven en geven me handvaten om als integrale coach met mensen te werken en ze op hun pad te begeleiden.

Ik zie het als mijn missie om de mensen waarmee ik werk, een kwalitatieve begeleiding te geven.

​Door zelf te mogen ervaren hoe yoga, meditatie en mindfulness mijn leven dagelijks beïnvloeden, vind ik ongelooflijk veel voldoening in mijn beroep als yogadocent en coach.

Die passie en toewijding deel ik graag met jullie!

Maddy Heath Kelly - lovely 'sidekick'

‘7 jaar geleden begon ik met yoga, omwille van de fysieke voordelen. Na een auto ongeluk waarbij ik een rugblessure opliep, hielp yoga me om te herstellen.

Later realiseerde ik me ook hoe yoga me op mentaal en emotioneel vlak hielp. Tijdens stressvolle periodes op mijn werk en privé, merkte ik hoe mindfulness geïntegreerd in yoga me met stress kon leren omgaan.

Later kwam ik ook in contact met acro-yoga: yoga-houdingen die je met een partner uitvoert. Wederzijds vertrouwen speelt hier een belangrijke rol in.

In 2018 trok ik met mijn vriend voor een jaar door Azië. In India woonden we heel wat yogalessen bij. Dit lag mee aan de basis van mijn droom om yogadocent te worden. In juni 2018 behaalde ik mijn certificaat, nadat ik de 200hrs training in Bali volgde. Dit was een fantastische ervaring. Ik gaf tijdens onze reis lessen voor hotels en toeristen die we tijdens onze trip leerden kennen.

Terug in Engeland begeleidde ik wekelijkse mindful yoga sessies voor mensen die in de zorg werkten.

Ik ben een gediplomeerd psychiatrisch verpleegkundige: wat ik leer uit mijn job integreer ik ook vaak in mijn sessies. Het werken met technieken uit de mindfulness verrijkt volgens mij je yogapractice, en vormt dan ook een rode draad in de sessies die ik begeleid.’

 

Evelien Van Cauwenberghe -sports & food lover

Eveline  staat klaar om jullie straks pilates en work-outsessiesaan te bieden.

Bij Pilates worden de stabilisatiespieren aangesproken, waardoor je houding verandert en je sterker en leniger wordt. Het is de bedoeling om controle over je lichaam te krijgen. Net zoals bij yoga is ademhaling hierbij heel belangrijk, zeker bij de opbouw van een stevige 'powerhouse'. Pilates kan ook helpen bij rug-, nek- en schouderklachten.

Tijdens de work-out sessies worden je bewegingsspieren aangesproken. Hier zetten we vooral in op conditie en kracht, voor een goede vetverbranding en spieropbouw